A vásárlás folyamata

1. Megrendelés leadása 

 

Vevőként:

 

– A vásárlás indítása után online fizetéssel ki kell egyenlítened a teljes összeget (ár + szállítás + vevővédelmi díj).

 

– A vevővédelmi szolgáltatás ebben az esetben aktív. Ez biztosítani fogja azt, hogy a teljes folyamat során segítséget nyújtsunk számodra, az esetleges panaszkezelésben is.

 

– A vételár mindaddig nálunk marad, amíg Vevőként nem jelzel vissza számunkra, hogy “minden rendben” a kézbesítéskor vagy a megadott határidőig nem jelzed az esetleges problémát felénk.

 

– Emellett természetesen lehetőség van továbbra is arra, hogy Vevő és Eladó egymással egyeztessen és személyes átvétellel záruljon a vásárlás. Ebben az esetben viszont nincs lehetőségünk segítséget nyújtani, hiszen nem látunk rá a folyamatra, ennek megfelelően vevővédelmi díj sem kerül felszámításra.

 

Eladóként:

 

– Értesítést kapsz e-mailben a beérkezett megrendelésről.

 

– 48 órán belül szükséges reagálnod (elfogadás vagy elutasítás), melyről automatikusan emlékeztető e-mailt küldünk számodra..

 

2. Megrendelés elfogadása vagy elutasítása

 

– Elfogadás – erről a Vevő is értesül és elindul a csomagfeladás és a szállítási folyamat.

 

– Elutasításra kerül az Eladó által vagy nem reagál időben – ebben az esetben a megrendelés törlődik és a Vevőnek visszautaljuk:

 

– a vásárlás összegét,

– a vevővédelmi díjat,

– és a szállítási költséget.

 

3. Csomagfeladás a futárszolgálattal

 

Eladóként:

 

– A csomagot 5 naptári napon  belül szükséges feladni.

– Sikeres feladás esetén mindkét fél e-mail  értesítést kap Tőlünk.

– Ha nem kerül időben feladásra, akkor a Vevő kap egy értesítést és a teljes összeget visszakapja (ár + vevővédelmi díj + szállítás).

 

4. Kiszállítás

 

Sikertelen kézbesítés – nem veszi át a Vevő:

 

– A Vevőt tájékoztatjuk, a vásárlás meghiúsul.

– Az Eladó értesítést kap.

– A Vevő visszakapja az árát, de a visszaküldési díj és a vevővédelmi díj levonásra kerül.

– A termék visszakerül az Eladóhoz.

 

Elveszett csomag:

 

– A Vevő  visszatérítést kap, melyet a szállítást végző szolgáltató térít meg.

– Az Eladó értesítést kap és felveheti a kapcsolatot a futárszolgálattal.

– A termék nem kerül kézbesítésre.

– Elveszett vagy sérült csomag esetén minden esetben a szállítást végző szolgáltatónál szükséges érdeklődni és elindítani a folyamatot.

 

Sikeres kiszállítás, nincs panasz:

 

– A Vevő értesítést kap az átvételről.

– Az Eladó szintén értesítést kap.

– A termék ára átutalásra kerül az Eladónak, ha a Vevő visszajelzett számunkra hogy minden rendben vagy 48 órán belül nem kapunk visszajelzést.

– A termék a Vevőnél marad.

 

Sérült csomag kiszállítás közben:

 

– Amennyiben átvételkor a külsérelmi nyom látszik a csomagoláson, abban az esetben a futár kárjegyzőkönyvet vesz fel. Ha a termék is sérült, abban az esetben a Vevő  visszatérítést kap, melyet a szállítást végző szolgáltató térít meg.

– Az Eladó is értesítést kap a problémáról, mely esetben további egyeztetés szükséges

 

5. Vevővédelmi szolgáltatás & panaszkezelés

 

A vevővédelmi szolgáltatás a következő garanciákat tartalmazza:

 

– Pénzvisszatérítési garancia: nem érkezik, sérült vagy hibás termék esetén. (Sérült vagy hibás termék esetén különbséget kell tenni aközött, hogy a terméket már az érkezett állapotban adta fel az Eladó vagy pedig szállítás során sérült meg. Az utóbbi esetben a szállítócég felel a kárigény elbírálásáért.)

– Vitakezelés és közvetítés: szükség esetén a platform támogatást nyújt.

– Biztonságos fizetés: az összeg csak akkor kerül átutalásra az Eladónak, ha a Vevő visszaigazolja az átvételt.

– Visszaküldési lehetőség: egyes esetekben érvényesíthető, például ha a termék nem a leírásnak, megbeszélteknek megfelelő, .

– Díja: a termék összegének 3% + 350 Ft.

 

Panaszindítás menete röviden:

 

1. A Vevő az átvétel után megadott időn belül (vagy kattintásra a „minden rendben volt” gombra) jelezheti problémáját.

 

2. A panasz formanyomtatvány kitöltése elengedhetetlen  – leírás + bizonyíték (kép, videó).

 

3. Automatikus e-mail értesítések indulnak el:

 

– Vevő: panasz beérkezéséről kap tájékoztatást,

– Eladó: panasz beérkezéséről kap e-mailt és lehetősége van a válaszadásra.

 

6. Utolsó lépések – sikeres/ sikertelen vásárlás

 

– A Vevő két lehetőséggel zárhatja a folyamatot:

i. A „minden rendben volt” gombbal megerősíti az átvételt

ii. Bejelent panaszt a támogatott panaszkezelési úton.

– Ha a Vevő nem él panasszal 48 órán belül, akkor az Eladónak elutalásra kerül az összeg.

– Ezután mindkét fél értesítést kap a tranzakció lezárásáról.

 

Összefoglalás

 

Vevőként már lehetőséged van online fizetéssel vásárolni, amely folyamatban a vevővédelmi szolgáltatás is aktív, és garanciát nyújt sérült, hibás vagy problémás termék esetén – illetve amennyiben szükség van rá, közreműködünk a vitában és a pénzvisszatérítésben.


Eladóként a folyamat felügyelete mellett több e-mailes emlékeztető segít a határidők betartásában. 

headset_mic Chat az ügyfélszolgálattal
close