A vásárlás folyamata
1. Megrendelés leadása
Vevőként:
– A vásárlás indítása után online fizetéssel ki kell egyenlítened a teljes összeget (ár + szállítás + vevővédelmi díj).
– A vevővédelmi szolgáltatás ebben az esetben aktív. Ez biztosítani fogja azt, hogy a teljes folyamat során segítséget nyújtsunk számodra, az esetleges panaszkezelésben is.
– A vételár mindaddig nálunk marad, amíg Vevőként nem jelzel vissza számunkra, hogy “minden rendben” a kézbesítéskor vagy a megadott határidőig nem jelzed az esetleges problémát felénk.
– Emellett természetesen lehetőség van továbbra is arra, hogy Vevő és Eladó egymással egyeztessen és személyes átvétellel záruljon a vásárlás. Ebben az esetben viszont nincs lehetőségünk segítséget nyújtani, hiszen nem látunk rá a folyamatra, ennek megfelelően vevővédelmi díj sem kerül felszámításra.
Eladóként:
– Értesítést kapsz e-mailben a beérkezett megrendelésről.
– 48 órán belül szükséges reagálnod (elfogadás vagy elutasítás), melyről automatikusan emlékeztető e-mailt küldünk számodra..
2. Megrendelés elfogadása vagy elutasítása
– Elfogadás – erről a Vevő is értesül és elindul a csomagfeladás és a szállítási folyamat.
– Elutasításra kerül az Eladó által vagy nem reagál időben – ebben az esetben a megrendelés törlődik és a Vevőnek visszautaljuk:
– a vásárlás összegét,
– a vevővédelmi díjat,
– és a szállítási költséget.
3. Csomagfeladás a futárszolgálattal
Eladóként:
– A csomagot 5 naptári napon belül szükséges feladni.
– Sikeres feladás esetén mindkét fél e-mail értesítést kap Tőlünk.
– Ha nem kerül időben feladásra, akkor a Vevő kap egy értesítést és a teljes összeget visszakapja (ár + vevővédelmi díj + szállítás).
4. Kiszállítás
Sikertelen kézbesítés – nem veszi át a Vevő:
– A Vevőt tájékoztatjuk, a vásárlás meghiúsul.
– Az Eladó értesítést kap.
– A Vevő visszakapja az árát, de a visszaküldési díj és a vevővédelmi díj levonásra kerül.
– A termék visszakerül az Eladóhoz.
Elveszett csomag:
– A Vevő visszatérítést kap, melyet a szállítást végző szolgáltató térít meg.
– Az Eladó értesítést kap és felveheti a kapcsolatot a futárszolgálattal.
– A termék nem kerül kézbesítésre.
– Elveszett vagy sérült csomag esetén minden esetben a szállítást végző szolgáltatónál szükséges érdeklődni és elindítani a folyamatot.
Sikeres kiszállítás, nincs panasz:
– A Vevő értesítést kap az átvételről.
– Az Eladó szintén értesítést kap.
– A termék ára átutalásra kerül az Eladónak, ha a Vevő visszajelzett számunkra hogy minden rendben vagy 48 órán belül nem kapunk visszajelzést.
– A termék a Vevőnél marad.
Sérült csomag kiszállítás közben:
– Amennyiben átvételkor a külsérelmi nyom látszik a csomagoláson, abban az esetben a futár kárjegyzőkönyvet vesz fel. Ha a termék is sérült, abban az esetben a Vevő visszatérítést kap, melyet a szállítást végző szolgáltató térít meg.
– Az Eladó is értesítést kap a problémáról, mely esetben további egyeztetés szükséges
5. Vevővédelmi szolgáltatás & panaszkezelés
A vevővédelmi szolgáltatás a következő garanciákat tartalmazza:
– Pénzvisszatérítési garancia: nem érkezik, sérült vagy hibás termék esetén. (Sérült vagy hibás termék esetén különbséget kell tenni aközött, hogy a terméket már az érkezett állapotban adta fel az Eladó vagy pedig szállítás során sérült meg. Az utóbbi esetben a szállítócég felel a kárigény elbírálásáért.)
– Vitakezelés és közvetítés: szükség esetén a platform támogatást nyújt.
– Biztonságos fizetés: az összeg csak akkor kerül átutalásra az Eladónak, ha a Vevő visszaigazolja az átvételt.
– Visszaküldési lehetőség: egyes esetekben érvényesíthető, például ha a termék nem a leírásnak, megbeszélteknek megfelelő, .
– Díja: a termék összegének 3% + 350 Ft.
Panaszindítás menete röviden:
1. A Vevő az átvétel után megadott időn belül (vagy kattintásra a „minden rendben volt” gombra) jelezheti problémáját.
2. A panasz formanyomtatvány kitöltése elengedhetetlen – leírás + bizonyíték (kép, videó).
3. Automatikus e-mail értesítések indulnak el:
– Vevő: panasz beérkezéséről kap tájékoztatást,
– Eladó: panasz beérkezéséről kap e-mailt és lehetősége van a válaszadásra.
6. Utolsó lépések – sikeres/ sikertelen vásárlás
– A Vevő két lehetőséggel zárhatja a folyamatot:
i. A „minden rendben volt” gombbal megerősíti az átvételt
ii. Bejelent panaszt a támogatott panaszkezelési úton.
– Ha a Vevő nem él panasszal 48 órán belül, akkor az Eladónak elutalásra kerül az összeg.
– Ezután mindkét fél értesítést kap a tranzakció lezárásáról.
Összefoglalás
Vevőként már lehetőséged van online fizetéssel vásárolni, amely folyamatban a vevővédelmi szolgáltatás is aktív, és garanciát nyújt sérült, hibás vagy problémás termék esetén – illetve amennyiben szükség van rá, közreműködünk a vitában és a pénzvisszatérítésben.
Eladóként a folyamat felügyelete mellett több e-mailes emlékeztető segít a határidők betartásában.
Szerzői jogi védelem alatt álló oldal. A honlapon elhelyezett szöveges és képi anyagok, arculati és tartalmi elemek (pl. betűtípusok, gombok, linkek, ikonok, szöveg, kép, grafika, logo stb.) felhasználása, másolása, terjesztése, továbbítása - akár részben, vagy egészben - kizárólag a Jófogás előzetes, írásos beleegyezésével lehetséges.